Monday, May 15, 2006

进步

最近发觉到一个事实--上海在文明这一块,正在快速的进步着。

1)过马路
最近我发觉到,很多人,开始真的看灯过马路。Amazing.他们的Marketing Campaign - TV station, Posters, Volunteers 没有白做。有一次,我感到深深的震惊,是这样的--有一天,有一对母女和我们共乘一架电梯下楼,母亲大约30岁,女儿大约5岁。我和老公因为忘了带某一样东西,所以我们又乘回同一架电梯回去楼上拿东西,再乘下一架电梯下去。照理讲,那对母女应该更快比我们先过楼下的马路。但当我们已过了楼下的马路,才看到他们从对面走过来。女孩大概也意识到这一件事,正和她的妈妈嘀咕着,他妈妈说:“没事,我好得很,我们遵守秩序过马路”。其实那一条是很小的马路,我和老公是看看没车就从楼房外过了。没看灯。这件事烙在我脑海蛮久--这位妈妈真的很好,以身作则。我很敬佩。惭愧?没有。在上海,久久或多多事都还轮不到我来感到惭愧ok?

2) 我们的办公楼
我们的办公楼也在进步。禁止人们胡乱的在任何一个角落吸烟。Amazing! 还有,以前打的是一件类似“上巴杀”的事--非常乱,没有秩序,人们穿着西装可以和可怜的小姑娘上演一出抢出租车的一幕。可耻!现在,有一个地方专门是给人排队等出租车的,没有的争了。还有管理人员在那儿管理秩序。非常好。

短短的2个月就有如此的进步,我真的觉得很好。

下一个文明的campaign,应该着重在“不随地吐痰”这一块吧!

(注:我除了那条小马路没有看灯过马路外,其他的马路我都是循规蹈矩的等灯过的。)

4 comments:

舞者 said...

我们龙的传人终于抬起头做人了。

Unknown said...

Hahaha..

They just need more education .. that's all.. people are very easily influence.. look at ppl's perseption ton fat and skinny..

those cosmetic company throw in millian of dollar to set up campagin to educate everyone that FAT is a bad sign..

Beauty lies on the eye of beholder what.

Elizebeth D.L. said...

today's highlight on news:

1) might involve company in educating these ahbeng ahlien - deduct salary if caught crossing road illegally.
2) asked them to swear they will follow the rules (yes, with the fingers one!) on the road, with all the passer-by people.

Overall... I don't think deducting salary is a good thing to achieve this target. But, educate these stubborn people, might need this mode.

Anonymous said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»