Monday, December 11, 2006

To: 我办公室的女人

突然想起昨天有一件事情我想记载的。

昨天午饭时间,我们几个女生(应该是女人才对,不过,女人sounds so old..)刚好都有带饭,就一齐用微波炉热了来吃。

一位刚来的同事,我叫她做J吧。

J:“你晚上自己做饭吗?”
我:“是的。”
J:“没有请阿姨?”
我:“有的,不过只是负责打扫卫生。”
J:“噢,那你很辛苦哦,回到家还要做饭。”
我:“不会啊,我做饭很快的,一小时就好了。”
J:“那肯定很累的。”
我:“。。。”
J:“每一天都做吗?”
我:“不是,一星期也有个3、4天。”
J:“那还是很辛苦的。”
我:“。。。”(心里面:diao你啊?我辛不辛苦是我说了算,还是你说了算??)

我不明白为什么她这么顽固,我都说我一点都不觉得累,她还操心什么?还老觉得我可怜?我也不明白为什么有一些女人会认为做饭给老公吃是一件很累人的事。我真的觉得那是一件很神圣的事,关键在于我很乐意做,也认为当我老公吃得津津有味的时候,那一种快乐和成就是旁人不能理解的。那才是幸福。而且是双份的幸福(老公觉得幸福,我也觉得幸福)。

To: 我办公室的女人,我也很可怜你们的老公,老是吃外面的食物。我也更可怜你们的婆婆(我们俗称的家婆),因为你们的媳妇从来不做饭,还餐餐吃你们的。

如果你们有幸看到这一则谴责书,你们心里是不是不很好受啊?所以,请不要乱乱把你们的同情心滥发到别人身上。你们觉得累人的事,别人正做得很有滋味呢!OK? OK??!!

6 comments:

Unknown said...

Sio ah you? ppl just kesian you only lah.. hahaha like that also you want to angwe meh ? hahahahahahahahahahahah

But yeah, if I have time, I would love to start cooking for Boo, after the last " fried rice" tak jadi I am abit sad .... But will try to do soup instead, Lynn and Angie said is damn easy .. I only cook the simple ones... no meat .. hmmmmm..

Elizebeth D.L. said...

not totally angry, just feel they are very "self-centered", they never think from another angle. Just feeling a bit sad for them. They are like katak in their own well.

qiu~~

yah, i remembered I made a sarcastic remark about your fried rice. Hahahhaa... ok ok sorry. But soup is much more difficult than fried rice wor... ;) Keep me posted of the outcome.

nicknooo said...

soup very easy, just dump everything inside and boil it for few hours, then kau tim! but must use the clay pot la, it make the soup more yummy, it's true!

Elizebeth D.L. said...

yesterday, my colleague told me she always drink soup, and her kind of soup, is not the kind of soup we talking about -- not those that bou long long hours.

her kind of soup, is only bou for 20 minutes type.

my jaws dropped open.

Anonymous said...

你 让 我 汗 颜 。
整 三 个 月 没 下 厨 了 ,
有 也 是 煮 MAGGI 面 。 。 。
现 在 就 是 吃 公 婆 的 !
煮 给 公 婆 吃 ?
压 力 ! ! !

Unknown said...

hmmm.. which one should I do? I remember Fenni thought me one..

I miss you both lah .. that women so busy until pangsai also not free
hahaha.. but she will soon join back , you guys can chat again!!!