Wednesday, December 20, 2006

Another..

我有一个同事,晚上有上一个英语课程的,老师是美国人。她今天跟我们在午餐的时候分享了她的一些个人看法。以下是她的看法:

1)我的老师跟我们讨论lazy worker的看法。他说有两种懒惰的员工:一、一律想推卸责任的懒惰 (懂怎么做但是不愿意做)。二、“笨”的懒惰(因为不懂怎么做,而懒惰不做)。我当时立刻就纠正我的老师,我告诉他:“还有一种懒惰,是“聪明的懒惰”(在短时间内做完分内的事,然后撒手不理分外的事。”我还很得意地跟老师讲,这种懒惰应该多多提倡。

2)老师每一课堂都会叫我们一些单字。但是有一些单字我坚决不学也不记,我觉得我根本不会用着一些单词的。而且,那一些很难的单词,可以用一些简单的单词代替,为什么还要学难的单词呢?

3)有一次我们的讨论话题在球鞋的品牌上。我跟老师说,尼克(Nike)其实在质量上根本是比不上我们的国产的牌子(林祥)(actually, i forgot what the fuck is the local brand name she said..)老师听了不很高兴。

4)又有一次,谈到车子,我跟老师说,其实日本的牌子是不实用的。只是外形好看。我最喜欢德国产的东西。可靠。

。。。

there are few more comments she made. To me, I don't agree to any of her statment. and I think she has an 阿Q精神. very surprised at this modern era, still got such "simple-minded" person, that lives in her own world.

Besides 不可理喻,it is also 不可思议。

I finally understand more what is in their mind. Again, another day of cultural shock.

3 comments:

Anonymous said...

ask ur colleague dont waste his/her time, go back sleep.
waste money, energy, time....

Anonymous said...

yo...can type in england anot? i totally cannot understand the china typing.

are u bitchin' again???
merry christmas!

Elizebeth D.L. said...

hahahaha... june, yes;) keke.
lazy to type in english lah.. u.. better learn some chinese man... ;)

Merry Christmas to you too~~~ jingle bell... jingle bell... jingle all the way~~~