Monday, March 19, 2007

“师傅,走高架!”

昨天,遇到一件怪事。

昨晚我们因为工作得晚(可怜的Bui Bui 等了我许久,我最近实在是太忙了!),所以打车回家。

上了车,跟师傅打了招呼要到哪儿去,我们就坐在后面聊天。

突然,他转右。没上到高架!

我就问他,“师傅,我们要去xxx的,你不用高架吗?”

他回答:“现在又不是堵车时间,我们走下面更好。上高架的路,前面有3个红绿灯。我不高兴走呢。”

我和 Bui Bui 对望了一眼,开始打眼色,眼色的大概意思是,“他到底懂不懂?” 但是基于他很肯定地告诉我们他不高兴走高架前面的3个红绿灯,我们也不敢逆他的意思。怕怕。

结果,我们用了30分钟才到家,平时,打车最多用15分钟就到的。我们走高架下面,结果等了6个红绿灯。

在拐进我们家之前的路,他开始说话。我们还以为他会不好意思地跟我们道歉。怎么知道,他竟然说:“你看?省时间吧?走高架还可能被人家碰屁股呢!”

我和 Bui Bui 沉着气,我很想讲他的了 --- “你会不会算术的?你不高兴走3个红绿灯,但你高兴走6个红绿灯?”

而且,他很自豪。我们觉得他真的有一点奇怪。快快付了钱跳下车,我和bui bui 说,下一回我们上了车,一定要立马说:“师傅,走高架!”

6 comments:

Eileen said...

What's the differences in taxi fare then?

Anonymous said...

haha... u kena buli again... just like what we experienced at nan jing... kns...

Elizebeth D.L. said...

princess -- fare is same. coz, the normal road and highway is parallel, just highway on top of normal road, and normal road has hips of traffic lights....

Purple~MushRooM said...

Usually, taxi driver will ask you which route u wanna take, right?

那儿个出租车公司? Did you get the 发票?Complain lar!

(我写汉语,写得对不对?)

Unknown said...

nvm, at least better than in Penang, cost us RM20 for a 3 min ride. Ta ma de!!

Elizebeth D.L. said...

mushroom -- I did get the 发票. But don't want to complain him lah.. I think, it is not easy to make a living as taxi driver in shanghai. So, I think I can forgive him. (Anyway, he does not think he is at fault also. He thinks 6 traffic lights is better than 3 traffic lights, this really puzzles me, rather than the fact he wasted our time..)