Thursday, March 09, 2006

我会等你一辈子的

有个好朋友今天给我发了个邮件,说她前几个月抛弃的前男友现在有了个女朋友,还一起去沙滩岛屿旅游,拍了张亲热的照片放在网站上,她看了觉得有一点怪怪的,虽然是她先不要那个男的,也不再爱那个男的,但是看着他把别的女孩搂在怀里也不是个滋味,更何况这也说明了这女孩将成为之前属于他和她的2只狗的新女主人。气的是,分手的时候,男的哭得死去活来说没了她不活不下去,说会爱她一辈子,等她一辈子。现在才2个月的时间,他就有新欢了。想着想着,觉得很不甘愿,干脆给我这个几万里远的朋友倾个诉。

我完全理解我这个朋友的心情,我也经历了至少2次类似的经历。1次男的也是哭得死去活来,还为此而绝食3天,驾车来我家呕给我看,说:“黄胆也呕出来了,我好想念你啊!”还连续3晚给我写情书,6.30am打电话叫我醒来下楼去收信,还折小星星,说要折满一缸的星星。屁啊,情书才写了3封,星星才折了30颗不到,就放弃了。可口头上还是说我等你,还会发短信说我想你。我那时也有一点感动。可是不懂为什么,他越是作这样多无为的东西,我越不喜欢他,觉得他很窝囊。1个月过去了,他发了个邮件来说,他有女朋友了,还打算住在一块儿。我当时也是有一点火,不是因为还喜欢她,是因为他说过等我的。才等1个月,我觉得被骗的感觉。

另外一次,那男的也是惨兮兮的告诉我,他会等我的,等到永远。“I will always be right here” 这是他说的。我还沾沾自喜,想到我永远会有一个人等我,那感觉真的很好。也是屁啊!2个月后,他发断信给我说他6个月后会结婚,如果我有空,请赏脸。当时我也是有一点气,感觉又被骗了。

2个男人发生这一些事的时候我都不爱他们了,可是当知道他们有另一半的时候就是有一点不高兴,觉得他们在食言,虽然当时也不很在意他们的“我会等你”的诺言,但是...怎么他们就这么快可以喜欢上别人呢?觉得有一点儿戏。这种男人,当初选择离开也是对的。太窝囊,太不甘寂寞了。没用的东西。

所以,我也是这样安慰我的那个好朋友(她现在也很好,有一个很爱她很有钱的男朋友),男人就是这样的啦。看开一点吧!:)

Nothing is forever. 没有人会等你一辈子的。更不可能叫一个窝囊的男人爱你一辈子,对吧?:)


附记:这2个男人,其实也不能说我跟他们分手,因为都还没有开始过。只不过当他们知道我谈恋爱了,他们就不平衡,后悔没早出击。这样也可以哭得死去活来,真是窝囊!

17 comments:

Unknown said...

if you've heard the song, you are beautiful by james blunt.. he send me that song a week before i found out he got a new gf.. hahahhaa..

Sigh.. sure thing i know it's all bull shit..but like you say.. weird weird like that..

spoke to his sis today( she's the one who write me), did not mentioned anything.. but also feeling weird weird like that..

basically just weird weird lah..

Anonymous said...

这种不高兴,源自于女人恶俗的虚荣心。

Anonymous said...

你说这是女恶俗的虚荣心,难不成你也是文字里写的窝囊男人?

haha... you started it first, calling us 恶俗的虚荣心。You don't have the right.

Unknown said...

恶俗的虚荣心 <--- what is this ?

Unknown said...

Dear See_through_W

Not that we are not happy for the other partner to live on their life.. it's really a relief actually, this is just a phase where you feel .. happy for him.. and you know it's about time to let go 100% ..

wait.. he reads english ?

Unknown said...

Hei.. how you link up my blog to your blog?

Elizebeth D.L. said...

Kai Xin, to link up your blog to my blog, you click onto the link icon there, and follow the instructions. ;)

Anonymous said...

to link to blog... login and change the template lar.... write the html code... wuahahaha.... sorry... damn sick of work...

Anonymous said...

interesting. quite inspiring. deisy if u dun mind can i write this on china press? ran out of 灵感liao. this topic wd be my next column, i will write it from a man's view.

Anonymous said...

Lulu, I can't wait till you publish your article, then I will coment on what you and Deisy wrote from a bi-sexual's point of view.

Anonymous said...

首先,女人爱听别人说假话,如"等你一辈子"之类的.让人养坏习惯.

Anonymous said...

i guess someone has spam ur message here lar... try to remove it. u know how to remove rite?

fr-
sis.

Elizebeth D.L. said...

Ah Mi -- yah, i removed the spam message. Some one must be very dulan I speak badly about wo-nang men. muahahaha...

Lulu - sure, I don't mind. Let me know after you publish the article. Publish at your blog so I can read;)

Who is that anonymous who said he is gonna write from a bi-sexual point of view?;)

Unknown said...

Wahh.. so keng ah..meaning my story will be posted izzit.. hhahahahahaah KNN

Elizebeth D.L. said...

Kai Xin, yes, will be on China Post. But you are not in the picture at all. Hahahaha...:p

My friend thanks you for the inspiration;)

Anonymous said...

so now each of u get RM5.00 for inspiring the article.

Unknown said...

er.... RM5 ah... nvmlah.. can keep until the next time I inspire you again lah.. hahahaha

btw, china post also I want to take a look.. can ah ?