Monday, July 17, 2006

军事纪实

最近早上上班出门前(其实是上厕所前“蕴量”着的时间,哈!)我都会打开电视看个半小时的“军事纪实”。它每一天都报道不同的“神奇”军官或人物,让我很钦佩。有好几次还感动得流泪。他们有着很纪律的训练,也有着很爱国的精神,更有着执著的精神,与不停尝试及为求做到最好的动力。

虽然很不赞同他们国家的人文素质,文明升华的速度与质量,但是在军事这一方面,我是很佩服他们的。我不相信我自己的国家有做到他们的十分之一。所以,我看了以后,其实也蛮害怕,在想,人家在没有危险的境况下都排练得这样精细与认真,我们的军人有做到这样吗?他们有这样的头脑及体力及纪律精神及认真的态度吗?想到这里,我为我们的国家的军队涅一把冷汗,也为我们的国卫担忧。

我希望我是错的。我宁愿我的想法是大错特错……

我可能真得很错,因为我还没有看过我们国家的军事纪实影片,可能也是很geng的呢?Who knows?

3 comments:

Unknown said...

I doubt so.. you see all those Fat misai askar.. you know already lah.. what they do ?

1) Yam Cha
2) Yam Cha
3) Alias with some robber and rap women

Elizebeth D.L. said...

HAHAHAHA...

OI, it is our country. I would rather want to believe that they do practice some skills daily, the tough tough one.

'rap' women is a bit too much lah. I don't think they do that. perhaps giu gai, but again, I would love NOT to think so.

angela said...

noooooooooooooooo!!!
our country is the best!!!
and we have like the best of the best frog porridge in the whole wide world!!!
i love our country!